Followers

Saturday, January 15, 2011

minggu yang tak best

1. aku tak paham kenapa aku dah 3 balak kena lap padang kawat. Juniors dah tak der ke? dari tahun asas aku fatigue commision parade. maklumlah, junior zaman sekarang banyak anak orang besar2, tak boleh kena kacau. sekali report je, gegar satu upnm.

2. nak beli basikal, duit dalam bank pun makin berkurangan sebab kena beli banyak buku, elaun buku pulak lambat lagi. awal2 nak beli Specialized, then diambil orang. pastu jumpalah Orbea Ora, pun diambil orang. days ago aku jumpa Polygon Helios, juga diambil orang. aku dalam keadaan yg amat tertekan, amat amat tertekan. nak beli kat bicyclebuysell.com? haha orang Malaysia knowledge pasal basikal is very poor, 11 speed dah keluar dekat setahun, tu pun banyak lg kedai basikal yg tak tau. nak citer pasal bike fit, mereka lagilah buta bike fit.

3. pili kat rumah aku patah pagi tadi, air tersembur macam air terjun. aku tak paham manusia apa yg boleh patahkan pili. aku manusia besi pun boleh guna jamban dengan bertamadun.

4. Jumpa Cik Rashid pasal aku punya result TTS, kena pulak jumpa dia hari Isnin. aku dah ambik ujian TTS tapi result hilang. nasib baik cik Rashid nak tolong.

5. smalam hujan lebat, pergi cafe mamak, makanan habis. kitorang pun pergilah cafe fitrah, makanan pun habis, tak per. minutes later, dapat berita yg kena baris brigade, pakai GAME ORDER! aku jalan punya jauh dari blok ke cafe, siap pakai planters dengan tie, bukan saja tak dapat makan, dapat berita buruk pulak tu. adoi...

6. Lepas fatigue commission, patutnya junior yg kemas pentas. tahap bengong mereka menyebabkan senior terpaksa tolong kemas pentas, buat kerja separuh jalan, pastu menghilangkan diri. Junior nowadays, u watch out. sampai kat QM, mereka melarikan diri bila jumpa senior, huru hara berlari lintang pukang nak sembunyi dalam lori tan, takut kena fatigue. aku pun takut jugak masa aku junior, tapi tak der la sampai macam tu...

7. awal minggu ni, training running. ingatkan nak tambah strength training, skali ankle terasa sakit. beter play safe, so aku rehat. 3 hari rehat baru rasa lega. dulu aku jarang rasa macam ni, baru2 ni macam ada benda tak kena.

8. Junior yg baru masuk bilik aku, macam orang bisu, tak reti wish senior. tak per, kita ada cara mendidik mereka=)

inilah al kisah minggu aku yg tak best ni...

2 comments:

Kensi Ell Byle said...

chan...u punye junior awal2 dah banyk main ye...u ank officer navy pon rilek je i tgok..hehehe..

btw, cik rashid yg u ckp tu yg baru positng upnm ye last year? rasenye die ex-KSMJ sy tu kat 515aw b4 die posting sane..

Makbed said...

my asben pun ada ckp junior skang sgt besar kepala. susah nak ajar dah sekarang.